Problemy techniczne oraz pomoc

Dodatki do sklepu KQS.store ze strony Odnośnik widoczny tylko dla zalogowanych użytkowników - Zarejestruj się
Integracje sklepu z Allegro, wystawianie aukcji oraz import zamówień z aukcji do sklepu.
Integracje z firmami kurierskimi : DPD, GLS, Siódemka, K-EX, UPS, FedEx, TNT, DHL, Pocztex, E-Nadawca.
Integracje sklepu z hurtowniami ( dropshipping )
Integracje sklepu z Zakupy Google Merchant

Problemy techniczne oraz pomoc

przez sucro » 2016 wrz 01, Cz 11:18

Z uwagi na fakt, że spora część osób z forum korzysta z oprogramowania MyAdmin Odnośnik widoczny tylko dla zalogowanych użytkowników - Zarejestruj się stworzyłem osobny dział do pomocy technicznej czy też spraw związanych z tymi dodatkami.

Zachęcam osoby mające już spore doświadczenia z tymi dodatkami o dziele się wiedzą oraz o pomoc w kwestiach związanych z uruchomieniem bądź działaniem dodatku.
Avatar użytkownika
Admin Witryny
 
Autor tematu
Posty: 248
Dołączył(a): 2008 kwi 08, Wt 13:44
Lokalizacja: MEGAMO
Podziękował : 12 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Re: Problemy techniczne oraz pomoc

przez seopol » 2016 lis 04, Pt 17:05

Witam.
Jak korzystam z panelu DPD (bezpośrednio) to system weryfikuje czy kod pocztowy jest zgodny z miejscowością.
Czasami są sytuacje gdy klient pomyli kod i paczka może błądzić niepotrzebne. Jest to niekorzystne i dla klienta i dla nas.
A jak to jest w dodatku m-kurierzy?
Czy system weryfikuje zgodność kodu z miejscowością?
Avatar użytkownika
 
Posty: 95
Dołączył(a): 2008 maja 08, Cz 14:55
Lokalizacja: Białystok
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy

Re: Problemy techniczne oraz pomoc

przez sucro » 2016 lis 04, Pt 22:05

To decyzja kuriera czy podobają mu się przesyłane dane czy też nie. Aplikacja nie powinna ingerować w przesyłane dane - ona tylko dostarcza dane adresowe. Po stronie kuriera należy weryfikacja tych danych ( czy kod pocztowy zgodny jest z ulicą czy miastem ). Wszelkiego rodzaju integracje przesyłają jedynie dane z punktu A do punktu B ( bez jakiejkolwiek weryfikacji ). Walidacja danych to już zupełnie inna sprawa i powinna odbywać się w punkcie końcowym ( w tym wypadku u kuriera który ma taki system ).

Ale jak coś to możesz sprawdzić czy DPD waliduje takie dane. Jest wersja demo 10 dni ( z pełną funkcjonalnością ).
Avatar użytkownika
Admin Witryny
 
Autor tematu
Posty: 248
Dołączył(a): 2008 kwi 08, Wt 13:44
Lokalizacja: MEGAMO
Podziękował : 12 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Re: Problemy techniczne oraz pomoc

przez seopol » 2016 lis 04, Pt 23:49

sucro napisał(a):To decyzja kuriera czy podobają mu się przesyłane dane czy też nie. Aplikacja nie powinna ingerować w przesyłane dane - ona tylko dostarcza dane adresowe. Po stronie kuriera należy weryfikacja tych danych ( czy kod pocztowy zgodny jest z ulicą czy miastem ). Wszelkiego rodzaju integracje przesyłają jedynie dane z punktu A do punktu B ( bez jakiejkolwiek weryfikacji ). Walidacja danych to już zupełnie inna sprawa i powinna odbywać się w punkcie końcowym ( w tym wypadku u kuriera który ma taki system ).

Ale jak coś to możesz sprawdzić czy DPD waliduje takie dane. Jest wersja demo 10 dni ( z pełną funkcjonalnością ).


DPD przyjmie dane jakie system m-kurierzy mu wyśle. . Kurier nawet przyjedzie i zabierze paczkę. Później paczka będzie błądziła po kraju.
Opiszę dokładnie jak to wygląda w DPD. Jak wpisuję sam w panelu DPD to gdy wpiszę kod pocztowy to uzupełnia się domyślnie miasto doręczenia. Aczkolwiek te miasto nie jest na sztywno i jak chcę to mogę wpisać inne.
No i procedura jest następująca. Wpisuję dane , wpisuję kod pocztowy i sprawdzam co wyskoczy w miejscu miasto. Jeżeli to co wyskoczy w miejscu miasto jest inne niż to co wpisał w zamówieniu klient to sprawdzam co to za miejscowość w mapach google i czy faktycznie ona jest niedaleko tego miasta domyślnego. A jak klient się walnął z kodem pocztowym (czasami się zdarza) to sprawdzając miasto które domyślnie się uzupełniło wiem że jest błąd w kodzie i szukam prawidłowego kodu na stronie np. poczty polskiej. Dzięki temu poprawiam dane za klienta który źle wpisał swój kod pocztowy.

A teraz jak bym to zrobił przez m-kurierzy to nie będę miał informacji że coś nie tak z kodem i będzie taka sytuacja jak pisałem wyżej (kurier paczkę odbierze, naliczą opłatę itp i paczka będzie błądzić)

To czego mi brakuje w m-kurierzy to sprawdzenia czy kod pocztowy jest zgodny z miastem podanym przez klienta . Baza kodów pocztowych się nie zmienia za często i wymaga to tylko jednorazowego wgrania odpowiedniej bazy by system mógł sobie później sprawdzić.

Gdy byłaby niespójność między kodem a miastem to np. mógłby być czerwony wykrzyknik obok. Wtedy wiedziałbym że warto sprawdzić czy kod pocztowy jest prawidłowy. Bez przykładowego wykrzyknika musielibyśmy sprawdzać prawidłowość kodów pocztowych wszystkich paczek a to znacząco zwiększa czas na przygotowanie paczek. A jak wiadomo czas to pieniądz.

Właśnie rozmawiałem u siebie z dziewczynami z obsługi i one twierdzą że średnio jedno zamówienie na dwadzieścia ma pomylony kod pocztowy. Jak tych paczek jest w miesiącu np. 300 to wychodzi że kilkanaście paczek w miesiącu nie dociera do klienta na czas. Dodatkowo kilkanaście paczek to ok 200zł straty dla firmy. Wszak taką paczkę należy ponownie wysłać.

Swoją drogą mam pytanie do innych sprzedawców. Czy u Was zdarzają się błędne kody pocztowe które wpisują klienci?
Avatar użytkownika
 
Posty: 95
Dołączył(a): 2008 maja 08, Cz 14:55
Lokalizacja: Białystok
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy

Re: Problemy techniczne oraz pomoc

przez sucro » 2016 lis 05, So 00:05

Moduł M-Kurierzy w najbliższym czasie nie będzie miał walidacji kodu pocztowego z miastem .


seopol napisał(a):Właśnie rozmawiałem u siebie z dziewczynami z obsługi i one twierdzą że średnio jedno zamówienie na dwadzieścia ma pomylony kod pocztowy. Jak tych paczek jest w miesiącu np. 300 to wychodzi że kilkanaście paczek w miesiącu nie dociera do klienta na czas. Dodatkowo kilkanaście paczek to ok 200zł straty dla firmy. Wszak taką paczkę należy ponownie wysłać.


Bijesz chyba rekordy w tej kwestii. Nigdy ( od 9 lat ) nie słyszałem od klientów by mieli problemy z błędnie wypełnionym kodem pocztowym...co innego literówka w nazwie ulicy ( znam kilka przypadków - nawet sam dla siebie kiedyś zamówiłem z literówką w nazwie ulicy a paczka i tak doszła ) , ale takich przypadków jak ty masz to nigdy nie słyszałem. I to nie tylko jeśli chodzi o moduł M-Kurierzy ale i inne systemy integracyjne z kurierami jakie miałem w swoich rękach czy z jakimi miałem styczność ( u klientów ) przez te wszystkie lata. No chyba że to były tak znikome przypadki że nawet klient mnie o tym nie informował ( choć staram się zawsze wypytać o jakieś drobnostki lub rzeczy które sprawiają problem ).

seopol napisał(a):Swoją drogą mam pytanie do innych sprzedawców. Czy u Was zdarzają się błędne kody pocztowe które wpisują klienci?


też mnie to ciekawi.
Avatar użytkownika
Admin Witryny
 
Autor tematu
Posty: 248
Dołączył(a): 2008 kwi 08, Wt 13:44
Lokalizacja: MEGAMO
Podziękował : 12 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Re: Problemy techniczne oraz pomoc

przez tofif » 2016 lis 05, So 13:06

W ciągu kilkuletniej mojej działalności jeszcze nigdy mi się nie zdarzyło aby klient wpisał błędy kod pocztowy. :lol:
Avatar użytkownika
 
Posty: 1279
Dołączył(a): 2008 kwi 28, Pn 23:03
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Problemy techniczne oraz pomoc

przez sebp » 2016 lis 05, So 19:15

jeden na 100 jest błędny. Z reguły dociera jeśli pomyłka dotyczy ostatniej cyfry. Najczęściej błędy polegały na przesunięciu wszystkich cyfr o jedno miejsce lub pół kodu lądowało w sąsiadującym polu. W takich przypadkach błąd jest wychwytywany przed wysyłką.
Avatar użytkownika
 
Posty: 141
Dołączył(a): 2012 wrz 19, Śr 21:49
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Problemy techniczne oraz pomoc

przez sucro » 2016 lis 05, So 19:34

sebp napisał(a):jeden na 100 jest błędny. Z reguły dociera jeśli pomyłka dotyczy ostatniej cyfry. Najczęściej błędy polegały na przesunięciu wszystkich cyfr o jedno miejsce lub pół kodu lądowało w sąsiadującym polu. W takich przypadkach błąd jest wychwytywany przed wysyłką.


zacząłbym od analizy rozmieszczenia pól kodu pocztowego czy czasem nie wprowadza klientów w błąd. KQS to ma domyślnie w 1 linii jako :
Kod pocztowy, Miejscowość: [ pole na kod ] [ pole na miejscowość ]

przez co to może być mylące. Rozdziel sobie to na 2 osobne linie by kod pocztowy był osobnym wierszem i będzie efekt :

Kod pocztowy: [ pole na kod ]
Miejscowość: [ pole na miejscowość ]

i zobaczysz czy ilość wpisywanych błędnych kodów zmalała
Avatar użytkownika
Admin Witryny
 
Autor tematu
Posty: 248
Dołączył(a): 2008 kwi 08, Wt 13:44
Lokalizacja: MEGAMO
Podziękował : 12 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Re: Problemy techniczne oraz pomoc

przez sebp » 2016 lis 06, N 11:13

Dobry pomysł. Dziękuję
Avatar użytkownika
 
Posty: 141
Dołączył(a): 2012 wrz 19, Śr 21:49
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Następna strona

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
cron