Problemy techniczne oraz pomoc
Problemy techniczne oraz pomoc
Z uwagi na fakt, że spora część osób z forum korzysta z oprogramowania MyAdmin Odnośnik widoczny tylko dla zalogowanych użytkowników - Zarejestruj się stworzyłem osobny dział do pomocy technicznej czy też spraw związanych z tymi dodatkami.
Zachęcam osoby mające już spore doświadczenia z tymi dodatkami o dziele się wiedzą oraz o pomoc w kwestiach związanych z uruchomieniem bądź działaniem dodatku.
Zachęcam osoby mające już spore doświadczenia z tymi dodatkami o dziele się wiedzą oraz o pomoc w kwestiach związanych z uruchomieniem bądź działaniem dodatku.
Re: Problemy techniczne oraz pomoc
Witam.
Jak korzystam z panelu DPD (bezpośrednio) to system weryfikuje czy kod pocztowy jest zgodny z miejscowością.
Czasami są sytuacje gdy klient pomyli kod i paczka może błądzić niepotrzebne. Jest to niekorzystne i dla klienta i dla nas.
A jak to jest w dodatku m-kurierzy?
Czy system weryfikuje zgodność kodu z miejscowością?
Jak korzystam z panelu DPD (bezpośrednio) to system weryfikuje czy kod pocztowy jest zgodny z miejscowością.
Czasami są sytuacje gdy klient pomyli kod i paczka może błądzić niepotrzebne. Jest to niekorzystne i dla klienta i dla nas.
A jak to jest w dodatku m-kurierzy?
Czy system weryfikuje zgodność kodu z miejscowością?
Re: Problemy techniczne oraz pomoc
To decyzja kuriera czy podobają mu się przesyłane dane czy też nie. Aplikacja nie powinna ingerować w przesyłane dane - ona tylko dostarcza dane adresowe. Po stronie kuriera należy weryfikacja tych danych ( czy kod pocztowy zgodny jest z ulicą czy miastem ). Wszelkiego rodzaju integracje przesyłają jedynie dane z punktu A do punktu B ( bez jakiejkolwiek weryfikacji ). Walidacja danych to już zupełnie inna sprawa i powinna odbywać się w punkcie końcowym ( w tym wypadku u kuriera który ma taki system ).
Ale jak coś to możesz sprawdzić czy DPD waliduje takie dane. Jest wersja demo 10 dni ( z pełną funkcjonalnością ).
Ale jak coś to możesz sprawdzić czy DPD waliduje takie dane. Jest wersja demo 10 dni ( z pełną funkcjonalnością ).
Re: Problemy techniczne oraz pomoc
sucro napisał(a):To decyzja kuriera czy podobają mu się przesyłane dane czy też nie. Aplikacja nie powinna ingerować w przesyłane dane - ona tylko dostarcza dane adresowe. Po stronie kuriera należy weryfikacja tych danych ( czy kod pocztowy zgodny jest z ulicą czy miastem ). Wszelkiego rodzaju integracje przesyłają jedynie dane z punktu A do punktu B ( bez jakiejkolwiek weryfikacji ). Walidacja danych to już zupełnie inna sprawa i powinna odbywać się w punkcie końcowym ( w tym wypadku u kuriera który ma taki system ).
Ale jak coś to możesz sprawdzić czy DPD waliduje takie dane. Jest wersja demo 10 dni ( z pełną funkcjonalnością ).
DPD przyjmie dane jakie system m-kurierzy mu wyśle. . Kurier nawet przyjedzie i zabierze paczkę. Później paczka będzie błądziła po kraju.
Opiszę dokładnie jak to wygląda w DPD. Jak wpisuję sam w panelu DPD to gdy wpiszę kod pocztowy to uzupełnia się domyślnie miasto doręczenia. Aczkolwiek te miasto nie jest na sztywno i jak chcę to mogę wpisać inne.
No i procedura jest następująca. Wpisuję dane , wpisuję kod pocztowy i sprawdzam co wyskoczy w miejscu miasto. Jeżeli to co wyskoczy w miejscu miasto jest inne niż to co wpisał w zamówieniu klient to sprawdzam co to za miejscowość w mapach google i czy faktycznie ona jest niedaleko tego miasta domyślnego. A jak klient się walnął z kodem pocztowym (czasami się zdarza) to sprawdzając miasto które domyślnie się uzupełniło wiem że jest błąd w kodzie i szukam prawidłowego kodu na stronie np. poczty polskiej. Dzięki temu poprawiam dane za klienta który źle wpisał swój kod pocztowy.
A teraz jak bym to zrobił przez m-kurierzy to nie będę miał informacji że coś nie tak z kodem i będzie taka sytuacja jak pisałem wyżej (kurier paczkę odbierze, naliczą opłatę itp i paczka będzie błądzić)
To czego mi brakuje w m-kurierzy to sprawdzenia czy kod pocztowy jest zgodny z miastem podanym przez klienta . Baza kodów pocztowych się nie zmienia za często i wymaga to tylko jednorazowego wgrania odpowiedniej bazy by system mógł sobie później sprawdzić.
Gdy byłaby niespójność między kodem a miastem to np. mógłby być czerwony wykrzyknik obok. Wtedy wiedziałbym że warto sprawdzić czy kod pocztowy jest prawidłowy. Bez przykładowego wykrzyknika musielibyśmy sprawdzać prawidłowość kodów pocztowych wszystkich paczek a to znacząco zwiększa czas na przygotowanie paczek. A jak wiadomo czas to pieniądz.
Właśnie rozmawiałem u siebie z dziewczynami z obsługi i one twierdzą że średnio jedno zamówienie na dwadzieścia ma pomylony kod pocztowy. Jak tych paczek jest w miesiącu np. 300 to wychodzi że kilkanaście paczek w miesiącu nie dociera do klienta na czas. Dodatkowo kilkanaście paczek to ok 200zł straty dla firmy. Wszak taką paczkę należy ponownie wysłać.
Swoją drogą mam pytanie do innych sprzedawców. Czy u Was zdarzają się błędne kody pocztowe które wpisują klienci?
Re: Problemy techniczne oraz pomoc
Moduł M-Kurierzy w najbliższym czasie nie będzie miał walidacji kodu pocztowego z miastem .
Bijesz chyba rekordy w tej kwestii. Nigdy ( od 9 lat ) nie słyszałem od klientów by mieli problemy z błędnie wypełnionym kodem pocztowym...co innego literówka w nazwie ulicy ( znam kilka przypadków - nawet sam dla siebie kiedyś zamówiłem z literówką w nazwie ulicy a paczka i tak doszła ) , ale takich przypadków jak ty masz to nigdy nie słyszałem. I to nie tylko jeśli chodzi o moduł M-Kurierzy ale i inne systemy integracyjne z kurierami jakie miałem w swoich rękach czy z jakimi miałem styczność ( u klientów ) przez te wszystkie lata. No chyba że to były tak znikome przypadki że nawet klient mnie o tym nie informował ( choć staram się zawsze wypytać o jakieś drobnostki lub rzeczy które sprawiają problem ).
też mnie to ciekawi.
seopol napisał(a):Właśnie rozmawiałem u siebie z dziewczynami z obsługi i one twierdzą że średnio jedno zamówienie na dwadzieścia ma pomylony kod pocztowy. Jak tych paczek jest w miesiącu np. 300 to wychodzi że kilkanaście paczek w miesiącu nie dociera do klienta na czas. Dodatkowo kilkanaście paczek to ok 200zł straty dla firmy. Wszak taką paczkę należy ponownie wysłać.
Bijesz chyba rekordy w tej kwestii. Nigdy ( od 9 lat ) nie słyszałem od klientów by mieli problemy z błędnie wypełnionym kodem pocztowym...co innego literówka w nazwie ulicy ( znam kilka przypadków - nawet sam dla siebie kiedyś zamówiłem z literówką w nazwie ulicy a paczka i tak doszła ) , ale takich przypadków jak ty masz to nigdy nie słyszałem. I to nie tylko jeśli chodzi o moduł M-Kurierzy ale i inne systemy integracyjne z kurierami jakie miałem w swoich rękach czy z jakimi miałem styczność ( u klientów ) przez te wszystkie lata. No chyba że to były tak znikome przypadki że nawet klient mnie o tym nie informował ( choć staram się zawsze wypytać o jakieś drobnostki lub rzeczy które sprawiają problem ).
seopol napisał(a):Swoją drogą mam pytanie do innych sprzedawców. Czy u Was zdarzają się błędne kody pocztowe które wpisują klienci?
też mnie to ciekawi.
Re: Problemy techniczne oraz pomoc
W ciągu kilkuletniej mojej działalności jeszcze nigdy mi się nie zdarzyło aby klient wpisał błędy kod pocztowy.
Re: Problemy techniczne oraz pomoc
jeden na 100 jest błędny. Z reguły dociera jeśli pomyłka dotyczy ostatniej cyfry. Najczęściej błędy polegały na przesunięciu wszystkich cyfr o jedno miejsce lub pół kodu lądowało w sąsiadującym polu. W takich przypadkach błąd jest wychwytywany przed wysyłką.
Re: Problemy techniczne oraz pomoc
sebp napisał(a):jeden na 100 jest błędny. Z reguły dociera jeśli pomyłka dotyczy ostatniej cyfry. Najczęściej błędy polegały na przesunięciu wszystkich cyfr o jedno miejsce lub pół kodu lądowało w sąsiadującym polu. W takich przypadkach błąd jest wychwytywany przed wysyłką.
zacząłbym od analizy rozmieszczenia pól kodu pocztowego czy czasem nie wprowadza klientów w błąd. KQS to ma domyślnie w 1 linii jako :
Kod pocztowy, Miejscowość: [ pole na kod ] [ pole na miejscowość ]
przez co to może być mylące. Rozdziel sobie to na 2 osobne linie by kod pocztowy był osobnym wierszem i będzie efekt :
Kod pocztowy: [ pole na kod ]
Miejscowość: [ pole na miejscowość ]
i zobaczysz czy ilość wpisywanych błędnych kodów zmalała
Re: Problemy techniczne oraz pomoc
Dobry pomysł. Dziękuję
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości