NIESPODZIANKA
Re: NIESPODZIANKA
obuwiekent napisał(a):Nie mam koło siebie licencji dostarczonej razem z płytką sklepu, ale czy tam nie było przypadkiem informacji o tym, że aktualizacje są darmowe?
Sprawdziłem, nie ma w umowie zapisu o darmowych aktualizacjach ;-(
- Posty: 73
- Dołączył(a): 2008 lip 21, Pn 23:05
- Lokalizacja: Bytom
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 0 razy
Re: NIESPODZIANKA
Na dobrą sprawę KQS może zaprzestać rozwijania aktualnego oprogramowania KQS.store z dotychczasową licencją, a powołać do życia nowy byt np. "KQS.store 5.0" na nowej licencji. To tyle w kwestii obowiązku dostarczania aktualizacji
Re: NIESPODZIANKA
Autor oprogramowania powinien poinformować wcześniej, że planuje takie zmiany. Mógł wysłać meila trzy miesiące temu i zapowiedzieć wprowadzenie opcji płatnych aktualizacji. Wyglądałoby to lepiej.
Rozumiem, że ze sprzedaży samych licencji ciężko jest wyżyć. I jestem gotów płacić za aktualizacje, ale...
Nie mamy żadnych informacji, jak często będą te aktualizacje. Tak naprawdę kupując dostęp do aktualizacji musimy kupić kota w worku. Takie informacje i wyjaśnienia powinny być napisane w meilu trzy miesiące temu.
I na koniec. Podejście Autora do zgłaszanych uwag.
Mógłbym napisać o tym całą książkę, ale podam tylko kilka przykładów - każdy pewnie mógłby podać inne.
1) Zgłaszałem, że wybór paczkomatu po kodzie pocztowym nie jest już najlepszym rozwiązaniem. Dlatego, że np. w miejscowości o kodzie 37-700 do wyboru są 4 paczkomaty, a sklep KQS pozwala wybrać tylko jeden z trzech. Klienci wpisują numer czwartego paczkomatu w uwagach. Przecież, to jest obciach. Autor odpisał, że to nie jego wina. OK - zgoda. Ale Inpost proponuje również nowszy skrypt do wyboru paczkomatów, gdzie wybór paczkomatów jest pełniejszy. Autor jednak nie rozważa jego wprowadzenia.
2) Klient po wybraniu paczkomatu nigdzie nie ma możliwości podglądu, jaki numer paczkomatu wybrał. W innych sklepach taki podgląd jest normalnością. Zgłaszałem to Autorowi, ale do dzisiaj nie doczekałem się poprawki.
3) Wprowadzenie dodatkowego pola z wyrażeniem zgody na przesłanie opinii do Ceneo. Zero poprawek.
4) Klient wybiera paragon, ale chce wysłać do firmy. Prosiłem o dodanie dodatkowego pola Nazwa Firmy. Zero reakcji. I efekt jest taki, że Klienci wpisują adres firmy w polu Uwagi. W innych sklepach pola Nazwa Firmy (przy wybraniu paragonu) istnieją.
Moim zdaniem wykupienie dostępu do aktualizacji powinno dawać gwarancję, że również opinie Właścicieli sklepów będą brane pod uwagę. Rozumiem również, że nie da się wszystkich zadowolić.
Pozdrawiam
lity
Rozumiem, że ze sprzedaży samych licencji ciężko jest wyżyć. I jestem gotów płacić za aktualizacje, ale...
Nie mamy żadnych informacji, jak często będą te aktualizacje. Tak naprawdę kupując dostęp do aktualizacji musimy kupić kota w worku. Takie informacje i wyjaśnienia powinny być napisane w meilu trzy miesiące temu.
I na koniec. Podejście Autora do zgłaszanych uwag.
Mógłbym napisać o tym całą książkę, ale podam tylko kilka przykładów - każdy pewnie mógłby podać inne.
1) Zgłaszałem, że wybór paczkomatu po kodzie pocztowym nie jest już najlepszym rozwiązaniem. Dlatego, że np. w miejscowości o kodzie 37-700 do wyboru są 4 paczkomaty, a sklep KQS pozwala wybrać tylko jeden z trzech. Klienci wpisują numer czwartego paczkomatu w uwagach. Przecież, to jest obciach. Autor odpisał, że to nie jego wina. OK - zgoda. Ale Inpost proponuje również nowszy skrypt do wyboru paczkomatów, gdzie wybór paczkomatów jest pełniejszy. Autor jednak nie rozważa jego wprowadzenia.
2) Klient po wybraniu paczkomatu nigdzie nie ma możliwości podglądu, jaki numer paczkomatu wybrał. W innych sklepach taki podgląd jest normalnością. Zgłaszałem to Autorowi, ale do dzisiaj nie doczekałem się poprawki.
3) Wprowadzenie dodatkowego pola z wyrażeniem zgody na przesłanie opinii do Ceneo. Zero poprawek.
4) Klient wybiera paragon, ale chce wysłać do firmy. Prosiłem o dodanie dodatkowego pola Nazwa Firmy. Zero reakcji. I efekt jest taki, że Klienci wpisują adres firmy w polu Uwagi. W innych sklepach pola Nazwa Firmy (przy wybraniu paragonu) istnieją.
Moim zdaniem wykupienie dostępu do aktualizacji powinno dawać gwarancję, że również opinie Właścicieli sklepów będą brane pod uwagę. Rozumiem również, że nie da się wszystkich zadowolić.
Pozdrawiam
lity
- Posty: 66
- Dołączył(a): 2010 kwi 02, Pt 08:31
- Podziękował : 0 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: NIESPODZIANKA
być może Pan Krzysztof pracuje gdzieś na etacie i w wolnej chwili pracuje nad sklepem jako dodatkowe źródło dochodów.
A że konkurencja jest silniejsza to i sprzedaż samego sklepu pewnie też mizerna.
A że konkurencja jest silniejsza to i sprzedaż samego sklepu pewnie też mizerna.
- Posty: 122
- Dołączył(a): 2008 kwi 29, Wt 21:24
- Podziękował : 0 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Re: NIESPODZIANKA
płatne aktualizacje - ok
200 zł na 2 lata - ok - ( myśle że niewielka kwota - około 8zł miesięcznie)
potrzeba jedynie informacji co w zamian - czy aktualizacje będą wychodzić częściej?
Czy więcej naszych życzeń będzie wychodzić w każdej aktualizacji?
takie małe podsumowanie:
2014 - 2 aktualizacje
2013 - 1 aktualizacja
2012 - 2 aktualizacje
oczywiście można każdą podzielić na mniejsze i wypuszczać co miesiąc i byłoby 12 rocznie, ale myśle że lepiej raz a konkretnie.
Podsumowując moje zdanie...
Nikt nie jest instytucją charytatywną i za darmo nic nie ma. Przecież wszyscy wiemy że KQS to najlepszy skrypt (każdy skrypt coś ma czego inny nie ma). Przydałby się jakiś plan rozwoju/aktualizacji.
200 zł na 2 lata - ok - ( myśle że niewielka kwota - około 8zł miesięcznie)
potrzeba jedynie informacji co w zamian - czy aktualizacje będą wychodzić częściej?
Czy więcej naszych życzeń będzie wychodzić w każdej aktualizacji?
takie małe podsumowanie:
2014 - 2 aktualizacje
2013 - 1 aktualizacja
2012 - 2 aktualizacje
oczywiście można każdą podzielić na mniejsze i wypuszczać co miesiąc i byłoby 12 rocznie, ale myśle że lepiej raz a konkretnie.
Podsumowując moje zdanie...
Nikt nie jest instytucją charytatywną i za darmo nic nie ma. Przecież wszyscy wiemy że KQS to najlepszy skrypt (każdy skrypt coś ma czego inny nie ma). Przydałby się jakiś plan rozwoju/aktualizacji.
- Posty: 14
- Dołączył(a): 2009 lis 23, Pn 11:16
- Lokalizacja: kuj-pom
- Podziękował : 0 razy
- Otrzymał podziękowań: 0 razy
Re: NIESPODZIANKA
A ja powiem tak ... zostalem wykreslony wiec nie bede dupy Panu Krzysiowi zawracal tym bardziej ze jakakolwiek pomoc jego strony to abstrakcja.... Pora zmienic na Presta lub WooComm tym bardziej ze oba skrypty dzialaja u mnie bez zarzutu. Pzdr
- Posty: 6
- Dołączył(a): 2009 sty 18, N 22:48
- Podziękował : 0 razy
- Otrzymał podziękowań: 0 razy
Re: NIESPODZIANKA
crips33 napisał(a):A ja powiem tak ... zostalem wykreslony wiec nie bede dupy Panu Krzysiowi zawracal tym bardziej ze jakakolwiek pomoc jego strony to abstrakcja.... Pora zmienic na Presta lub WooComm tym bardziej ze oba skrypty dzialaja u mnie bez zarzutu. Pzdr
jaki masz adres sklepu - chętnie sprawdze Twoją prestę czy aż tak działa bez zarzutu.
-
- Moderator Witryny
- Posty: 1728
- Dołączył(a): 2008 maja 02, Pt 09:19
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował : 0 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: NIESPODZIANKA
ozeh21 napisał(a):Przecież wszyscy wiemy że KQS to najlepszy skrypt
Na pewno nie wszyscy. Im dłużej używam kqs tym bardziej doświadczam ograniczenia w tym oprogramowaniu i rozumowaniu autora. Dobry moment by poszukać alternatyw.
Re: NIESPODZIANKA
Dokładnie, są ograniczenia lub nie pełna funkcjonalność.
np:
Dodatek akcesoria
- Może się wyświetlać tylko w danej kategorii, nie można przypisać do konkretnych produktów
Brak opcji "zestawy"
Mamy w sklepie 2 produkty, które można sprzedać jako zestaw taniej. Do tego brak któregoś z produktów automatycznie zaprzestaje wyświetlania dostępności. Sprzedaż zestawu zdejmuje stan magazynowy produktu A i B.
Brak statystyk, są ogólne nie rozwijane chyba od początku istnienia sklepu (np sprzedaż danego produktu w określonym czasie)
Długo by jeszcze wymieniać.
np:
Dodatek akcesoria
- Może się wyświetlać tylko w danej kategorii, nie można przypisać do konkretnych produktów
Brak opcji "zestawy"
Mamy w sklepie 2 produkty, które można sprzedać jako zestaw taniej. Do tego brak któregoś z produktów automatycznie zaprzestaje wyświetlania dostępności. Sprzedaż zestawu zdejmuje stan magazynowy produktu A i B.
Brak statystyk, są ogólne nie rozwijane chyba od początku istnienia sklepu (np sprzedaż danego produktu w określonym czasie)
Długo by jeszcze wymieniać.
- Posty: 122
- Dołączył(a): 2008 kwi 29, Wt 21:24
- Podziękował : 0 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości