Co się dzieje z oprogramowaniem sklepu w 2020r.

Wszystko na temat instalacji oprogramowania KQS.store oraz aktualizacji skryptu do najnowszej wersji. Dowiesz się także co nowego pojawiło się w sklepie KQS oraz znajdziesz pełną listę zmian które weszły w nowej wersji.

Co się dzieje z oprogramowaniem sklepu w 2020r.

przez nmyszak » 2020 sty 27, Pn 16:06

Witam, moje zamówienie w kqs.pl na całoroczną aktualizację zostało anulowane z adnotacją “Usługa przeznaczona jest dla sklepów zakupionych po 2008 roku.”, chociaż do 29.01.2020 posiadam jeszcze aktywną licencję na całoroczne aktualizacje.
Czy ktokolwiek z użytkowników KQS spotkał się z sytuacją, że posiadając zakupioną licencję pierwotną np. w 2007 roku, później przez kilka lat otrzymywał darmowe aktualizacje, później począwszy od 2016 roku wykupując rok w rok całoroczne licencje na aktualizacje, w tym rok temu, czyli de facto na obecną chwilę posiadając prawo do dnia 29.01.2020 roku do instalacji bieżącej, najnowszej wersji 5.3, przy składaniu zamówienia na kolejny rok, na całoroczną aktualizację, w dniu dzisiejszym, tj. w dniu 21.01.2020 moje zamówienie zostało odrzucone przez producenta KQS, Pana Krzysztofa Sz. z adnotacją, że “Usługa przeznaczona jest dla sklepów zakupionych po 2008 roku.” a w emailu mam informację, że muszę wykupić nową licencję, która tym razem kosztuje prawie tysiąc złotych. Fakt, jest taki, że na stronie sklepu kqs przy zakupie licencji jest informacja, że dotyczy to sklepów z wersją minimum wersja 3.6, ale dodatkowo “zakupionych po 2008 roku”, ale jak to rozumieć ?
Do tej pory było to dla mnie logiczne, że wykupując licencję jednorazową do konkretnej wersji lub wykupując licencję na całoroczną aktualizację, nabywam prawo do licencji którą kupiłem i automatycznie oznacza to, że mój sklep jest zakupiony w wersji roku, w którym jest przeprowadzony zakup tej aktualizacji, a nie pierwotna data zakupu pierwszej licencji. Jest to tzw. płatny upgrade, a nie darmowy update poprawiający jakąś usterkę.
Czy ktoś może mi wyjaśnić, czy zostałem tak potraktowany tylko ja, czy ogólnie coś się zmieniło w polityce licencyjnej i licencjobiorcy (czyli wszyscy użytkownicy) nie zostali o tym fakcie poinformowani i są traktowani w ten sam sposób.

Od Pana Krzysztofa otrzymałem odpowiedź, która wskazuje, że zakup aktualizacji nie jest tożsamy z zakupem sklepu (licencji), a nazywanie zakupu aktualizacji “zakupem licencji aktualizacji” jest błędne. Licencje na sklep nie daje mi żadnych praw do aktualizacji, te są udostępniane na odrębnych zasadach.”

Wg. mnie producent oprogramowania myli pojęcia: update (darmowe lub czasem płatne aktualizacje naprawiające błędy) z upgrade'em (płatne aktualizacje rozszerzające lub udoskonalające funkcjonalność, które jednocześnie automatycznie "podnoszą" posiadaną wersję licencji.
 
Autor tematu
Posty: 1
Dołączył(a): 2014 gru 02, Wt 14:36
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
cron