Reanimować sklep czy lepiej postawić nowy?

Wszystko na temat konfiguracji sklepu internetowego opartego o skrypt KQS.store

Reanimować sklep czy lepiej postawić nowy?

przez worion » 2019 wrz 12, Cz 22:36

Witam wszystkich forumowiczów,

Prowadzę mały sklepik. Z racji tego, że nie jest głównym źródłem utrzymania i że nie przynosi zbyt dużych zysków to nie inwestuję w niego od dłuższego czasu. Przez to jest zaniedbany i dość stary. Nie posiada wersji responsywnej, i do tego jeszcze jest pomijany w wynikach wyszukiwania przez google.

Jak sobie sprawdzam ile by kosztowało zrobienie wersji responsywnej to zastanawiam się nad stworzeniem nowego sklepu na nowej domenie, przynajmniej będzie pozbawiony dotychczasowych błędnych zabiegów SEO.

Sklep stanowi dla mnie dużą wartość sentymentalną i nie chciałbym się go pozbywać, ale też nie chcę zbyt dużo w niego inwestować, bo nie jest aż tak bardzo rentowny.

Będę wdzięczny za sugestie i może ktoś miał podobne rozterki?

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów,
 
Autor tematu
Posty: 15
Dołączył(a): 2017 wrz 06, Śr 22:23
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy

Re: Reanimować sklep czy lepiej postawić nowy?

przez sucro » 2019 wrz 13, Pt 07:59

Postaw nowy, przenieś produkty i popraw opisy produktów ( usuń z nich kod html, dodaj akapity, listy punktowane itp. ale bez żadnego śmieciowego kodu html kopiowanego z programów tekstowych). Produkty można przenieść przez dział import/export w panelu admina.

Zacznij później od małych rzeczy jak np. dodanie treści w wizytówki kategorii ( pod SEO ). Wybierz kilka ważnych dla Ciebie kategorii i dodaj im opis, unikalne meta title i meta content. Jak pisać takie opisy oraz co powinny zawierać można poczytać w sieci - jest pełno poradników.

W następnej kolejności zadbaj o unikalne opisy produktów oraz meta title dla produktów.

W między czasie zadbaj o linkowanie wewnętrzne sklepu - dodaj do strony produktowej działy typu: "Inne produkty z tej kategorii" czy też Produkty pokrewne".

Możesz dodać też akcesoria do produktu ( choć to wszystko zależy od branży ). Poczytaj o "cross selling" i "up selling".

Jeśli nie zadbasz odpowiednio o sklep, to nigdy nie będzie rentowny. Im więcej czasu swojego zainwestujesz, tym więcej efektów będziesz widział. To prawda, że szybsze efekty uzyskasz posiadając gruby portfel - ale jeśli sam nie zapełnisz tego portfela pieniędzmi które przyjdą z Twojego poświęconego czasu to nie masz co liczyć że sklep w magiczny sposób będzie przynosił zadowalające zyski.

Jedna rada - nie rezygnuj z domeny która ma zapewne swoją historię i google lepiej traktuje takie domeny niż te nowo powstałe. Dlatego nowy sklep przenieś w miejsce starego. Sprawdź też czy linki produktów i kategorii jest takie samo jak w starym sklepie ( jeśli nie, to zrób przekierowania 301 w .htaccess )
Avatar użytkownika
Admin Witryny
 
Posty: 203
Dołączył(a): 2008 kwi 08, Wt 13:44
Lokalizacja: MEGAMO
Podziękował : 12 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy


Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 2 gości
cron