Powiaomienia SMS
Re: Powiaomienia SMS
golumnw napisał(a):każda komplikacja formularza odstrasza klientów.
Tak, masz rację.
golumnw napisał(a):osobiście nie bardzo widzę po co powiadomienia sms. to taki bajer jak apart foto w tel. zupełnie zbędny.
To dodatkowy kanał komunikacji, którego nawiasem mówiąc nie lubię
golumnw napisał(a):każdy klient korzystającyc z sklepu ma email i zwykle nie ma problemu z jego odbiorem.
Tak, ma maila i najczęściej nie ma problemu z jego odbiorem.
Problemem są maile wysłane przez sklep i NIEDOCIERAJĄCE do klienta.
B.
- Autor tematu
- Posty: 187
- Dołączył(a): 2008 maja 27, Wt 13:29
- Podziękował : 0 razy
- Otrzymał podziękowań: 0 razy
Re: Powiaomienia SMS
golumnw napisał(a):każdy klient korzystającyc z sklepu ma email i zwykle nie ma problemu z jego odbiorem.
Tak, ma maila i najczęściej nie ma problemu z jego odbiorem.
Problemem są maile wysłane przez sklep i NIEDOCIERAJĄCE do klienta.
B
Właśnie chodzi o NIEDOCIERAJĄCE maile - dlatego dodatkowa informacja SMS przyspieszy szybkość zakończenia transakcji.
Co jakiś czas mam zgłoszenia od klientów, że właśnie te maile nie dochodza
W PA można dać możliwość włączenia lub wyłączenia wysyłanie SMS o statusie zamówienia. Nie chcesz nie używasz
Jeżeli chodzi o standard to w zależności jaki potrzeba do korzystania z Bramki SMS i taki standard wprowadzić w formularzu przy składania zamówienia.
- Posty: 34
- Dołączył(a): 2008 kwi 26, So 13:19
- Podziękował : 0 razy
- Otrzymał podziękowań: 0 razy
Re: Powiaomienia SMS
Borat napisał(a):No to trzeba to zestandaryzować.
Nie wiem czy to dobry pomysł, ale:
- wprowadzamy dodatkowe pole przy zamówieniu - Tel. kom do powiadomień o statusie zamówienia
- wprowadzamy 3 rubryki po 3 cyferki
Oczywiście musi to być opcjonalne, nie każdy ma telefon komórkowy.
B.
Wystarczy w obecnym formularzu dać opcje telefon komórkowy /telefon stacjonarny lub domyślnie ustawić tel. komórkowy.
A tak na marginesie to wybór województwa można wywyalic ( bo po co komu one jek jest kod pocztowy i miejscowość ) i w jego miejscie wprowadzić wybór: telefon komórkowy / telefon stacjonarny / inny rodzaj telefonu i do odpiedniego telefonu przypisac standard przy wprowadzaniu polu co obecnie jest telefon.
- Posty: 34
- Dołączył(a): 2008 kwi 26, So 13:19
- Podziękował : 0 razy
- Otrzymał podziękowań: 0 razy
Re: Powiaomienia SMS
perfumy24 napisał(a):A tak na marginesie to wybór województwa można wywyalic ( bo po co komu one jek jest kod pocztowy i miejscowość
Powolutku... mi jest bardzo potrzebne to pole bo tam wpisuję login z aukcji. Jest to jedyne pole w które możemy wpisać cokolwiek. Proponowałem kiedyś możliwość dodawania własnych pól no ale wiecie jak to jest....
Co do sms to chyba jest to zbędny dodatek. Nie wiem jak to działa itd, ale co będzie jak sms nie dojdzie? (gdy klient poda zł nr telefonu lub z innych powodów?)
W chwili obecnej maile niedochodzącą z 2 powodów.
1. Trafiają do spamu (na to nie mamy żadnego wpływu, choć klient może dodać nasz adres na biała listę)
2. Klienci podają nieprawidłowe adresy (ja często po złożeniu zamówienia daje odpowiedź na e-mail i wysyłam pustego maila aby sprawdzić czy jest prawidłowy)
- Moderator Witryny
- Posty: 1698
- Dołączył(a): 2008 maja 05, Pn 16:13
- Podziękował : 0 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Powiaomienia SMS
marpit napisał(a):Co do sms to chyba jest to zbędny dodatek. Nie wiem jak to działa itd, ale co będzie jak sms nie dojdzie? (gdy klient poda zł nr telefonu lub z innych powodów?)
To jest dodatkowy kanał powiadomień. Masz większą szansę, że coś dojdzie - albo mail, albo SMS.
marpit napisał(a):W chwili obecnej maile niedochodzącą z 2 powodów.
1. Trafiają do spamu (na to nie mamy żadnego wpływu, choć klient może dodać nasz adres na biała listę)
2. Klienci podają nieprawidłowe adresy (ja często po złożeniu zamówienia daje odpowiedź na e-mail i wysyłam pustego maila aby sprawdzić czy jest prawidłowy)
Jest jeszcze trzeci powód - maile znikają - to też jest fakt, nie pogłoska. Sam testowałem. Niezależnie od sklepu.
Dając pustego maila, robisz coś czego prawdopodobnie nie musiałbyś mając dodatkowy kanał powiadomień.
To może być nawet gołąb pocztowy, byle coś niezależnego od maila , a że ktoś SMS wymyślił. Czemu nie.
B.
- Autor tematu
- Posty: 187
- Dołączył(a): 2008 maja 27, Wt 13:29
- Podziękował : 0 razy
- Otrzymał podziękowań: 0 razy
Re: Powiaomienia SMS
Pusty mail przed akceptacją zamówienia a wysyłka sms po realizacji zamówienia to dwie różne sprawy. Pusty e-mail daje mi pewność czy powiadomienia dojdą czy nie. Wysłanie sms o wysyłce nie jest dla mnie tak ważny jak wysyłka e-maila o przyjęciu zamówienia (wysyłam nr konta).
To że ja jestem na nie nie znaczy że funkcja nie może się pojawić. Zastanawia mnie tylko fakt po co wysyłać tego sms że paczkę wysyłamy czy jak ? Jak klient taki pilny to niech sobie zadzwoni
To że ja jestem na nie nie znaczy że funkcja nie może się pojawić. Zastanawia mnie tylko fakt po co wysyłać tego sms że paczkę wysyłamy czy jak ? Jak klient taki pilny to niech sobie zadzwoni
- Moderator Witryny
- Posty: 1698
- Dołączył(a): 2008 maja 05, Pn 16:13
- Podziękował : 0 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Powiaomienia SMS
powiadomienia sms proszę bardzo - ale bez komplikacji formularza zamówienia. jeśli maja się pojawic zmiany w formularzu jestem zdecydowanie na nie !!
i nikt mnie nie przekona. każda zmiana formularza na bardziej skomplikowaną jest zmianą na gorsze.
i nikt mnie nie przekona. każda zmiana formularza na bardziej skomplikowaną jest zmianą na gorsze.
Re: Powiaomienia SMS
Ja nie mam na myśli powiadomienia o wysyłce, a o zmianie statusu zamówienia.
A to różnica
Najważniejsze jest szybkie potwierdzenie poprawnie złożonego zamówienia.
Wtedy klient nie ucieknie.
Nie każdy dzwoni zaraz po otrzymaniu zamówienia.
Zakładając, że klient nie dostanie mailem potwierdzenia ze sklepu z nieważne jakich powodów.
Jest piątek wieczór. Ty sprawdzasz zamówienia w poniedziałek rano.
Wtedy klient jest już u konkurencji, bo nic ze sklepu nie dostał.
PO CO ICH ODDAWAĆ ?
B.
A to różnica
Najważniejsze jest szybkie potwierdzenie poprawnie złożonego zamówienia.
Wtedy klient nie ucieknie.
Nie każdy dzwoni zaraz po otrzymaniu zamówienia.
Zakładając, że klient nie dostanie mailem potwierdzenia ze sklepu z nieważne jakich powodów.
Jest piątek wieczór. Ty sprawdzasz zamówienia w poniedziałek rano.
Wtedy klient jest już u konkurencji, bo nic ze sklepu nie dostał.
PO CO ICH ODDAWAĆ ?
B.
- Autor tematu
- Posty: 187
- Dołączył(a): 2008 maja 27, Wt 13:29
- Podziękował : 0 razy
- Otrzymał podziękowań: 0 razy
Re: Powiaomienia SMS
golumnw napisał(a):każda zmiana formularza na bardziej skomplikowaną jest zmianą na gorsze.
Tutaj masz rację, a dodam od siebie, że nasz formularz, a w zasadzie procedura, do doskonałych nie należy.
Można to zrobić lepiej - czytaj bardziej intuicyjnie dla gamoniowatych.
B.
- Autor tematu
- Posty: 187
- Dołączył(a): 2008 maja 27, Wt 13:29
- Podziękował : 0 razy
- Otrzymał podziękowań: 0 razy
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości