Powiaomienia SMS

Dział w którym możemy proponować zmiany w programie KQS.store.

Zgłoszenie propozycji zmiany w programie, nie jest jednoznaczne, z przyjęciem jej do realizacji przez producenta oprogramowania. Autor programu w miarę swoich możliwości, będzie zapoznawał się ze zgłaszanymi sugestiami zmian. Zmiany proponowane w tym dziale, w miarę możliwości będą realizowane przez autora programu.

Re: Powiaomienia SMS

przez Borat » 2008 lip 30, Śr 11:07

golumnw napisał(a):każda komplikacja formularza odstrasza klientów.

Tak, masz rację.

golumnw napisał(a):osobiście nie bardzo widzę po co powiadomienia sms. to taki bajer jak apart foto w tel. zupełnie zbędny.

To dodatkowy kanał komunikacji, którego nawiasem mówiąc nie lubię :)

golumnw napisał(a):każdy klient korzystającyc z sklepu ma email i zwykle nie ma problemu z jego odbiorem.

Tak, ma maila i najczęściej nie ma problemu z jego odbiorem.
Problemem są maile wysłane przez sklep i NIEDOCIERAJĄCE do klienta.

B.
 
Autor tematu
Posty: 187
Dołączył(a): 2008 maja 27, Wt 13:29
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy

Re: Powiaomienia SMS

przez perfumy24 » 2008 sie 02, So 13:04

golumnw napisał(a):każdy klient korzystającyc z sklepu ma email i zwykle nie ma problemu z jego odbiorem.

Tak, ma maila i najczęściej nie ma problemu z jego odbiorem.
Problemem są maile wysłane przez sklep i NIEDOCIERAJĄCE do klienta.

B

Właśnie chodzi o NIEDOCIERAJĄCE maile - dlatego dodatkowa informacja SMS przyspieszy szybkość zakończenia transakcji.
Co jakiś czas mam zgłoszenia od klientów, że właśnie te maile nie dochodza :(

W PA można dać możliwość włączenia lub wyłączenia wysyłanie SMS o statusie zamówienia. Nie chcesz nie używasz :)

Jeżeli chodzi o standard to w zależności jaki potrzeba do korzystania z Bramki SMS i taki standard wprowadzić w formularzu przy składania zamówienia.
 
Posty: 34
Dołączył(a): 2008 kwi 26, So 13:19
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy

Re: Powiaomienia SMS

przez perfumy24 » 2008 sie 02, So 13:23

Borat napisał(a):No to trzeba to zestandaryzować.

Nie wiem czy to dobry pomysł, ale:

- wprowadzamy dodatkowe pole przy zamówieniu - Tel. kom do powiadomień o statusie zamówienia
- wprowadzamy 3 rubryki po 3 cyferki

Oczywiście musi to być opcjonalne, nie każdy ma telefon komórkowy.

B.


Wystarczy w obecnym formularzu dać opcje telefon komórkowy /telefon stacjonarny lub domyślnie ustawić tel. komórkowy.

A tak na marginesie to wybór województwa można wywyalic ( bo po co komu one jek jest kod pocztowy i miejscowość ) i w jego miejscie wprowadzić wybór: telefon komórkowy / telefon stacjonarny / inny rodzaj telefonu i do odpiedniego telefonu przypisac standard przy wprowadzaniu polu co obecnie jest telefon.
 
Posty: 34
Dołączył(a): 2008 kwi 26, So 13:19
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy

Re: Powiaomienia SMS

przez marpit » 2008 sie 02, So 13:38

perfumy24 napisał(a):A tak na marginesie to wybór województwa można wywyalic ( bo po co komu one jek jest kod pocztowy i miejscowość

Powolutku... mi jest bardzo potrzebne to pole bo tam wpisuję login z aukcji. Jest to jedyne pole w które możemy wpisać cokolwiek. Proponowałem kiedyś możliwość dodawania własnych pól no ale wiecie jak to jest....

Co do sms to chyba jest to zbędny dodatek. Nie wiem jak to działa itd, ale co będzie jak sms nie dojdzie? (gdy klient poda zł nr telefonu lub z innych powodów?)

W chwili obecnej maile niedochodzącą z 2 powodów.
1. Trafiają do spamu (na to nie mamy żadnego wpływu, choć klient może dodać nasz adres na biała listę)
2. Klienci podają nieprawidłowe adresy (ja często po złożeniu zamówienia daje odpowiedź na e-mail i wysyłam pustego maila aby sprawdzić czy jest prawidłowy)
Moderator Witryny
 
Posty: 1698
Dołączył(a): 2008 maja 05, Pn 16:13
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Powiaomienia SMS

przez Borat » 2008 sie 02, So 13:50

marpit napisał(a):Co do sms to chyba jest to zbędny dodatek. Nie wiem jak to działa itd, ale co będzie jak sms nie dojdzie? (gdy klient poda zł nr telefonu lub z innych powodów?)


To jest dodatkowy kanał powiadomień. Masz większą szansę, że coś dojdzie - albo mail, albo SMS.

marpit napisał(a):W chwili obecnej maile niedochodzącą z 2 powodów.
1. Trafiają do spamu (na to nie mamy żadnego wpływu, choć klient może dodać nasz adres na biała listę)
2. Klienci podają nieprawidłowe adresy (ja często po złożeniu zamówienia daje odpowiedź na e-mail i wysyłam pustego maila aby sprawdzić czy jest prawidłowy)


Jest jeszcze trzeci powód - maile znikają - to też jest fakt, nie pogłoska. Sam testowałem. Niezależnie od sklepu.
Dając pustego maila, robisz coś czego prawdopodobnie nie musiałbyś mając dodatkowy kanał powiadomień.
To może być nawet gołąb pocztowy, byle coś niezależnego od maila :) , a że ktoś SMS wymyślił. Czemu nie.

B.
 
Autor tematu
Posty: 187
Dołączył(a): 2008 maja 27, Wt 13:29
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy

Re: Powiaomienia SMS

przez marpit » 2008 sie 02, So 14:18

Pusty mail przed akceptacją zamówienia a wysyłka sms po realizacji zamówienia to dwie różne sprawy. Pusty e-mail daje mi pewność czy powiadomienia dojdą czy nie. Wysłanie sms o wysyłce nie jest dla mnie tak ważny jak wysyłka e-maila o przyjęciu zamówienia (wysyłam nr konta).

To że ja jestem na nie nie znaczy że funkcja nie może się pojawić. Zastanawia mnie tylko fakt po co wysyłać tego sms że paczkę wysyłamy czy jak ? Jak klient taki pilny to niech sobie zadzwoni :P
Moderator Witryny
 
Posty: 1698
Dołączył(a): 2008 maja 05, Pn 16:13
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Powiaomienia SMS

przez golumnw » 2008 sie 02, So 14:31

powiadomienia sms proszę bardzo - ale bez komplikacji formularza zamówienia. jeśli maja się pojawic zmiany w formularzu jestem zdecydowanie na nie !!
i nikt mnie nie przekona. każda zmiana formularza na bardziej skomplikowaną jest zmianą na gorsze.
Avatar użytkownika
 
Posty: 213
Dołączył(a): 2008 maja 15, Cz 20:51
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy

Re: Powiaomienia SMS

przez Borat » 2008 sie 02, So 22:26

Ja nie mam na myśli powiadomienia o wysyłce, a o zmianie statusu zamówienia.
A to różnica :)

Najważniejsze jest szybkie potwierdzenie poprawnie złożonego zamówienia.
Wtedy klient nie ucieknie.

Nie każdy dzwoni zaraz po otrzymaniu zamówienia.
Zakładając, że klient nie dostanie mailem potwierdzenia ze sklepu z nieważne jakich powodów.
Jest piątek wieczór. Ty sprawdzasz zamówienia w poniedziałek rano.

Wtedy klient jest już u konkurencji, bo nic ze sklepu nie dostał.

PO CO ICH ODDAWAĆ ?

B.
 
Autor tematu
Posty: 187
Dołączył(a): 2008 maja 27, Wt 13:29
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy

Re: Powiaomienia SMS

przez Borat » 2008 sie 02, So 22:29

golumnw napisał(a):każda zmiana formularza na bardziej skomplikowaną jest zmianą na gorsze.


Tutaj masz rację, a dodam od siebie, że nasz formularz, a w zasadzie procedura, do doskonałych nie należy.
Można to zrobić lepiej - czytaj bardziej intuicyjnie dla gamoniowatych.

B.
 
Autor tematu
Posty: 187
Dołączył(a): 2008 maja 27, Wt 13:29
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy

Poprzednia stronaNastępna strona

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
cron