sucro napisał(a):To decyzja kuriera czy podobają mu się przesyłane dane czy też nie. Aplikacja nie powinna ingerować w przesyłane dane - ona tylko dostarcza dane adresowe. Po stronie kuriera należy weryfikacja tych danych ( czy kod pocztowy zgodny jest z ulicą czy miastem ). Wszelkiego rodzaju integracje przesyłają jedynie dane z punktu A do punktu B ( bez jakiejkolwiek weryfikacji ). Walidacja danych to już zupełnie inna sprawa i powinna odbywać się w punkcie końcowym ( w tym wypadku u kuriera który ma taki system ).
Ale jak coś to możesz sprawdzić czy DPD waliduje takie dane. Jest wersja demo 10 dni ( z pełną funkcjonalnością ).
DPD przyjmie dane jakie system m-kurierzy mu wyśle. . Kurier nawet przyjedzie i zabierze paczkę. Później paczka będzie błądziła po kraju.
Opiszę dokładnie jak to wygląda w DPD. Jak wpisuję sam w panelu DPD to gdy wpiszę kod pocztowy to uzupełnia się domyślnie miasto doręczenia. Aczkolwiek te miasto nie jest na sztywno i jak chcę to mogę wpisać inne.
No i procedura jest następująca. Wpisuję dane , wpisuję kod pocztowy i sprawdzam co wyskoczy w miejscu miasto. Jeżeli to co wyskoczy w miejscu miasto jest inne niż to co wpisał w zamówieniu klient to sprawdzam co to za miejscowość w mapach google i czy faktycznie ona jest niedaleko tego miasta domyślnego. A jak klient się walnął z kodem pocztowym (czasami się zdarza) to sprawdzając miasto które domyślnie się uzupełniło wiem że jest błąd w kodzie i szukam prawidłowego kodu na stronie np. poczty polskiej. Dzięki temu poprawiam dane za klienta który źle wpisał swój kod pocztowy.
A teraz jak bym to zrobił przez m-kurierzy to nie będę miał informacji że coś nie tak z kodem i będzie taka sytuacja jak pisałem wyżej (kurier paczkę odbierze, naliczą opłatę itp i paczka będzie błądzić)
To czego mi brakuje w m-kurierzy to sprawdzenia czy kod pocztowy jest zgodny z miastem podanym przez klienta . Baza kodów pocztowych się nie zmienia za często i wymaga to tylko jednorazowego wgrania odpowiedniej bazy by system mógł sobie później sprawdzić.
Gdy byłaby niespójność między kodem a miastem to np. mógłby być czerwony wykrzyknik obok. Wtedy wiedziałbym że warto sprawdzić czy kod pocztowy jest prawidłowy. Bez przykładowego wykrzyknika musielibyśmy sprawdzać prawidłowość kodów pocztowych wszystkich paczek a to znacząco zwiększa czas na przygotowanie paczek. A jak wiadomo czas to pieniądz.
Właśnie rozmawiałem u siebie z dziewczynami z obsługi i one twierdzą że średnio jedno zamówienie na dwadzieścia ma pomylony kod pocztowy. Jak tych paczek jest w miesiącu np. 300 to wychodzi że kilkanaście paczek w miesiącu nie dociera do klienta na czas. Dodatkowo kilkanaście paczek to ok 200zł straty dla firmy. Wszak taką paczkę należy ponownie wysłać.
Swoją drogą mam pytanie do innych sprzedawców. Czy u Was zdarzają się błędne kody pocztowe które wpisują klienci?