Strona 1 z 1

Do RODO

PostNapisane: 2018 maja 10, Cz 08:01
przez Techtron
Propozycja obowiązkowa:
- Dodanie Checbox "przeczytałem politykę prywatności" (i link do niej, podobnie do regulaminu)
- Kasowanie danych klientów wg okresu czasu (starsze niż). Wg wchodzących przepisów musimy zaprzestać "przetwarzania" danych jeżeli roszczenia z tytułu umów sprzedaży wygasają (czyli 2 lata). Sugeruję kasowanie tylko DANYCH kupująch, ale pozostawienie dla statystyk jakie to były produkty, nr listów przewozowych itp.

Re: Do RODO

PostNapisane: 2018 maja 10, Cz 08:20
przez sucro
Techtron napisał(a):- Dodanie Checbox "przeczytałem politykę prywatności" (i link do niej, podobnie do regulaminu)


Checkboxy od tygodnia można sobie już samemu dodawać ( oczywiście wcześniej zrobić update ). Natomiast taki checkbox jak wyżej - nie jest potrzebny. Co z tego że ktoś przeczytał politykę prywatności skoro w niej może być zawarte dziesiątki informacji na temat zbierania danych ( że przetwarzacie dane do cene czy innych firm od remarketingu ) ?

Nalezy ograniczać ilość checkboxów do minimum bo w przypadku gdy w koszyku klient ma do zaznaczenia np. 7 pól to marne szanse na szybkie zakupy. A te 7 pól to nie żart, bo :

- Akceptacja regulaminu ( choć niepotrzebne jako checkbox - wystarczy sama informacja tekstowa z linkiem do regulamin )
- Zgoda na przetwarzanie danych na potrzeby realizacji ( też niepotrzebne )
- Zamawiam z obowiązkiem zapłaty ( też niepotrzebne - wystarczy by końcowy przycisk miał nazwę "POTWIERDŹ ZAKUP" )
- Zapisz się na newsletter
- Zgoda na przekazanie danych do ceneo ( w celu wyrażenia opinii )
- Zgoda na przekazanie danych do firmy remarketingowej ( w celu dopasowania reklam )
- Zgoda na przetwarzanie danych dla google analytics ( o ile korzystamy z zaawansowanych narzędzi analitycznych i jesteśmy w stanie rozpoznać danego klienta po ciasteczkach i adresie e-mail )

Im mniej - tym lepiej.

Re: Do RODO

PostNapisane: 2018 maja 10, Cz 08:25
przez Techtron
Prawnik z prokonsumencki kazał umieścić checkbox, klient musi sam go zaznaczyć.


Oczywiście można zmienić:
- " Zgoda na przetwarzanie danych na potrzeby realizacji" na "Przeczytałem politykę..."

a "Zamawiam z obowiązkiem zapłaty" wywalić i zmienić przycisk na "Potwierdź zakup z obowiązkiem zapłaty"

Generalnie to zostało nam 15 dni na ogarnięcie tematu...

Re: Do RODO

PostNapisane: 2018 maja 10, Cz 08:45
przez sucro
Techtron napisał(a):Prawnik z prokonsumencki kazał umieścić checkbox, klient musi sam go zaznaczyć.


Oczywiście można zmienić:
- " Zgoda na przetwarzanie danych na potrzeby realizacji" na "Przeczytałem politykę..."

a "Zamawiam z obowiązkiem zapłaty" wywalić i zmienić przycisk na "Potwierdź zakup z obowiązkiem zapłaty"

Generalnie to zostało nam 15 dni na ogarnięcie tematu...


Jeśli chodzi o checkbox odnośnie polityki prywatności to trzeba by zasięgnąć opinii z wielu źródeł - bo jak czytam niektóre informacje na stronach lub opinie prawników, to nie dziwię się późniejszej dezorientacji ludzi. Nie wiem jakie dane są przetwarzane u Was i na jakie potrzeby więc jeśli prawnik z prokonsumencki.pl wymaga umieszczenia checkboxa w Waszym sklepie to musi być jakaś przyczyna. No chyba że oni podają ogólną zasadę dla wszystkich sklepów bez znaczenia czy dany sklep potrzebuje tego checkboxa czy nie.

Ogólnie dla prostych sklepów ( bez remarketingu, bez zbierania opinii z ceneo, bez dodatkowych analityk ) nie jest to wymagane. Na ostatnich targach eHandlu w Krakowie temat checkboxów był poruszany...niestety brakło mi czasu by porozmawiać osobiście z radczynią prawna która opowiadała o tych przyciskach i o RODO w ecommerce.


Sam przycisk "Potwierdź zakup z obowiązkiem zapłaty" jest zbyt długi....ludzie od prokonsumencki sami to opisali i można stosować skrócone nazwy :

Odnośnik widoczny tylko dla zalogowanych użytkowników - Zarejestruj się

Re: Do RODO

PostNapisane: 2018 maja 10, Cz 08:50
przez sucro
Najlepiej sobie sprawdzić na przykładzie dużych sklepów - jakie pola checkbox mają wdrożone.
Np. x-kom ma to zrobione OK, sprawdziłem też sklep mall.pl - tam tez są checkboxy odpowiednie ale domyślnie zaznaczone ( a powinny być odznaczone )

Można poklikać w innych sklepach ( ale tych dużych ) i zobaczyć jak to mają rozwiązane....bo po 25 maja nic więcej się nie zmieni w tych sklepach.