Koszyk, ale dla kogo?
Koszyk, ale dla kogo?
Witam.
Chciałbym się zapytać o wasze doświadczenie związane z opcją robienia zamówienia przez osoby niezarejestrowane, czy nie robi się wam przez to trochę bałaganu w sklepie i tzw. puste zamówienia?
Cały czas się zastanawiam czy włączyć możliwość kupna bez rejestracji czy dopiero po rejestracji.
Jeszcze jedno pytanko czy macie problemy z paczkami za pobraniem znaczy że ktoś złożył zamówienie ale podał złe dane? Czy jakoś się zabezpieczacie przed wysłaniem paczki za pobraniem?
Chciałbym się zapytać o wasze doświadczenie związane z opcją robienia zamówienia przez osoby niezarejestrowane, czy nie robi się wam przez to trochę bałaganu w sklepie i tzw. puste zamówienia?
Cały czas się zastanawiam czy włączyć możliwość kupna bez rejestracji czy dopiero po rejestracji.
Jeszcze jedno pytanko czy macie problemy z paczkami za pobraniem znaczy że ktoś złożył zamówienie ale podał złe dane? Czy jakoś się zabezpieczacie przed wysłaniem paczki za pobraniem?
- Autor tematu
- Posty: 370
- Dołączył(a): 2009 sty 21, Śr 19:34
- Podziękował : 0 razy
- Otrzymał podziękowań: 0 razy
Re: Koszyk, ale dla kogo?
Chciałbym się zapytać o wasze doświadczenie związane z opcją robienia zamówienia przez osoby niezarejestrowane
Na ten moment mam zgłoszonych 337 zamówień. Ze 156 zarejestrowanych klientów zamówienia złożyło 72, czyli mniej niż połowa. Co oznacza, że 265 zamówień złożyli klienci, którzy się nie rejestrowali. Tak więc sam pomysł zablokowania możliwości składania zamówień przez niezarejestrowanych byłby największym samobójem jaki można sobie wyobrazić. Niezarejestrowani złożyli 3.68 raza więcej zamówień niż zarejestrowani.
czy nie robi się wam przez to trochę bałaganu w sklepie
W jakim sensie bałaganu???
i tzw. puste zamówienia?
Co masz na myśli? Zamówienia bez adresu? Da się tak w ogóle?
Cały czas się zastanawiam czy włączyć możliwość kupna bez rejestracji czy dopiero po rejestracji.
Ja bym się nie zastanawiał. Klientom trzeba maksymalnie ułatwiać a nie utrudniać zakupy. Pomyśl ile tracisz potencjalnych klientów. I ile pieniędzy.
Jeszcze jedno pytanko czy macie problemy z paczkami za pobraniem znaczy że ktoś złożył zamówienie ale podał złe dane?
Mam problemy z paczkami za pobraniem, ale nie ze złymi danymi, bo to się praktycznie nie zdarza. Ludzie podają prawidłowe dane i zdarza im się nie odebrać przesyłki. Lub sprawę zawali poczta (listonosze potrafią nie zostawić awiza, później po tygodniu awizować powtórnie a kolejnego dnia odesłać paczkę do nadawcy). Jednak kiedy klient zapłaci wcześniej za towar jest dużo bardziej skory do odbierania przesyłki z poczty niż kiedy jest to pobraniówka. Tyle tylko, że podobnie jak w przypadku dylematu; włączyć możliwość kupowania dla niezarejestrowanych czy nie, tak i w tym przypadku nie zdecydowałbym się na rezygnację z wysyłki za pobraniem, bo jest tych zamówień kilkakrotnie więcej niż zamówień z opcją wcześniejszej płatności.
Czy jakoś się zabezpieczacie przed wysłaniem paczki za pobraniem?
Jedynym "zabezpieczeniem przed wysłaniem paczki za pobraniem" jest w/g mnie próba nakłonienia klienta ceną takiej usługi do tego, aby wybrał opcję wcześniejszej zapłaty. Jednym słowem 'wysyłka za pobraniem' powinna być droższa od innych form płatności za przesyłkę. Oczywiście nie można z tym przeholować, tak aby klient (który nie chce płacić wcześniej, bo na przykład nigdy nie robił zakupów w sieci i przez to nie ufa nam i jedyną opcją dla niego jest 'wysyłka za pobraniem') nie uciekł ze sklepu na widok cen wysyłki.
A jeśli chodzi Ci o zabezpieczenie się przed ryzykiem nieodebrania przez zamawiającego wysłanej przesyłki pobraniowej to nie ma na to metody. Po prostu ruletka i zdanie się na dobrą wolę klienta. Żadne pomysły z wcześniejszym potwierdzaniem danych adresowych nie mają sensu; jak już pisałem, nie zdarzyło mi się, aby ktoś podał złośliwie inny adres, zazwyczaj paczki, które wracają mają adnotację 'nie podjęto w terminie' lub sporadycznie ale najbardziej _____wymoderowano_____: 'adresat odmówił przyjęcia'. Myślę, że nie ma sensu wcześniej dzwonić i potwierdzać dane adresowe czy też, że tak powiem "natężenie chęci zakupu" u klienta, bo nawet jeśli będzie się zarzekał, że chce i na pewno odbierze to i tak jeśli tego nie zrobi, to jemu nic zrobić nie można. A dzwonienie do każdego wcześniej jest kosztowne i czasochłonne. Zresztą na pocieszenie powiem, że nieodebrane przesyłki pobraniowe w porównaniu z ilością wszystkich zrealizowanych zamówień to mały promil.
- Posty: 43
- Dołączył(a): 2008 maja 19, Pn 17:35
- Podziękował : 0 razy
- Otrzymał podziękowań: 0 razy
Re: Koszyk, ale dla kogo?
Prosta rada - przestań się zastanawiać i włącz opcję kupna bez rejestracji jak najszybciej. Przed czym ma Cię zabezpieczyć rejestracja? Jak ktoś będzie chciał zrobić psikusa to i tak to zrobi.
Co do paczek pobraniowych, to wydaje mi się, że dużo zależy od grupy docelowej, do jakiej trafiają twoje produkty. Może gimnazjalistów będzie bawić podawanie fałszywych adresów, ale dorosłych raczej nie. Ostatecznie możesz telefonicznie zweryfikować dane.
Nam jeszcze nigdy nie przytrafiło się nic takiego.
Co do paczek pobraniowych, to wydaje mi się, że dużo zależy od grupy docelowej, do jakiej trafiają twoje produkty. Może gimnazjalistów będzie bawić podawanie fałszywych adresów, ale dorosłych raczej nie. Ostatecznie możesz telefonicznie zweryfikować dane.
Nam jeszcze nigdy nie przytrafiło się nic takiego.
Re: Koszyk, ale dla kogo?
Ok dziękuje za wyczerpującą odpowiedzi.
Co do tego bałaganu to chodziło mi o to że trafia się np. duża zamówień z błędnymi danymi.
A paczki za pobraniem wysyłacie tylko pocztą czy kurierem też?
Co do tego bałaganu to chodziło mi o to że trafia się np. duża zamówień z błędnymi danymi.
A paczki za pobraniem wysyłacie tylko pocztą czy kurierem też?
- Autor tematu
- Posty: 370
- Dołączył(a): 2009 sty 21, Śr 19:34
- Podziękował : 0 razy
- Otrzymał podziękowań: 0 razy
Re: Koszyk, ale dla kogo?
Seavolv napisał(a):Ok dziękuje za wyczerpującą odpowiedzi.
Co do tego bałaganu to chodziło mi o to że trafia się np. duża zamówień z błędnymi danymi.
A paczki za pobraniem wysyłacie tylko pocztą czy kurierem też?
Kurierem też - to nawet lepiej, bo delikwent ma mniej czasu żeby się rozmyślić
Re: Koszyk, ale dla kogo?
Przy pobraniówkach kurierskich jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się aby paczka wróciła.
Niemniej jak zamówienie jest duże (duży koszt przesyłki) lub coś budzi nasze wątpliwości lepiej zadzwonić do klienta przed wysyłką z informacją kiedy wysyłka i kiedy się może spodziewać przesyłki. Po krótkiej rozmowie łatwo wyczuć klienta i jego intencje.
Nie odbieranie paczek może też mieć związek ze specyficznymi produktami np. gdy wysyłam lekarstwo dla ryb, a ryby zdechną zanim ono dojdzie to często klient nie odbiera
Niemniej jak zamówienie jest duże (duży koszt przesyłki) lub coś budzi nasze wątpliwości lepiej zadzwonić do klienta przed wysyłką z informacją kiedy wysyłka i kiedy się może spodziewać przesyłki. Po krótkiej rozmowie łatwo wyczuć klienta i jego intencje.
Nie odbieranie paczek może też mieć związek ze specyficznymi produktami np. gdy wysyłam lekarstwo dla ryb, a ryby zdechną zanim ono dojdzie to często klient nie odbiera
Re: Koszyk, ale dla kogo?
Paczki pobraniowe to przekleństwo. Zwroty były i zawsze będą przy tych paczkach. A to dziecko zamówiło a mama nie zapłaci, ja nic nie zamawiałem , albo potrzebowałem tego na rano a kurier był o 14....
Niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego za granicą nie ma czegoś takiego jak pobranie, nie ma nawet przelewu na konto, tylko za wszystko trzeba zapłacić kartą?
Ostatnio klientka dzwoni mi z pretensjami że nie ma u mnie takiej płatności tylko wplata na konto a w kawie czy herbacie mówili żeby nie płacić na konto bo sklepy oszukują? RMF w tym przypadku prezentuje taki sam poziom.
Niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego za granicą nie ma czegoś takiego jak pobranie, nie ma nawet przelewu na konto, tylko za wszystko trzeba zapłacić kartą?
Ostatnio klientka dzwoni mi z pretensjami że nie ma u mnie takiej płatności tylko wplata na konto a w kawie czy herbacie mówili żeby nie płacić na konto bo sklepy oszukują? RMF w tym przypadku prezentuje taki sam poziom.
- Moderator Witryny
- Posty: 1698
- Dołączył(a): 2008 maja 05, Pn 16:13
- Podziękował : 0 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Koszyk, ale dla kogo?
U mnie jest przesylka 20 zeta a za pobranie 45 przez 2 lata mialem moze z 5 pobran i zadnych klopotow
Re: Koszyk, ale dla kogo?
Ja mam przy przedpłacie gratis, przy pobraniu 35 zł.
Do niedawna było średnio pół na pół. Ostatnio większość to pobrania.
Pozdrawiam,
Mariusz
Do niedawna było średnio pół na pół. Ostatnio większość to pobrania.
Pozdrawiam,
Mariusz
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości